Kadın kooperatiflerinin ürünleri market raflarında

ŞOK Marketler tarafından 2019 yılında kadın girişimcilere destek olmak amacıyla başlatılan “Ben de Varım” projesinde ilk etapta ev kadınlarının ürettiği bez çantalar ŞOK tarafından satın alınarak mağazalarda satışa sunulmuştu. Bu yıl kooperatiflerle yapılan yeni iş birliğiyle beraber projenin kapsamı daha da genişledi. Hatay, Adana ve Ankara’daki kadın kooperatiflerinden kadınların ürettiği zeytin ve zeytinyağından coğrafi işaretli ürünlere, tarhana ve sebze kurusundan el işi tülbentlere kadar onlarca farklı kategorideki ürün ŞOK raflarıyla buluştu. ŞOK Marketler, önümüzdeki dönemde iş birliği yapılan kooperatif sayısının ve ürün çeşitliliğinin daha da artırılmasını, satışların sürekliliğinin sağlanarak kadınların ekonomik olarak güçlendirilmesini hedefliyor.

“Ben de varım”

ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, “İçinde bulunduğumuz toplumun kalkınması için çalışmayı odağına alan bir şirket olarak kadınların üretim ve istihdama katılmasının toplumsal refah için öneminin farkındayız. Türkiye’nin en çok istihdam sağlayan şirketlerinden biriyiz. ŞOK Marketler’deki başarılı uygulamalarımız ve fırsat eşitliğine yönelik çalışmalarımız sayesinde bugün çalışanlarımızın yarısından fazlasının kadın olmasının gururunu yaşıyoruz. 2019 yılında kadınlar tarafından üretilen bez çantaları kar amacı gütmeden mağazalarımızda satışa sunarak ‘Ben de Varım’ projemizi başlatmıştık. Bugün projemizin kapsamını daha da genişleterek yolumuza devam ediyoruz. Çeşitli kadın kooperatifleri ile iş birliği yapıp ürünlerini satın alarak kadınların hane ekonomilerine katkıda bulunurken yerel istihdamı da desteklemek istiyoruz. Ürün aldığımız kooperatifler aracılığıyla deprem bölgesinin ekonomik olarak yeniden güçlenmesi için de desteğimizi var gücümüzle sürdürüyoruz. İlk etapta ürünleri yaklaşık 100 mağazamızda satışa sunduk. Hedefimiz ürünlerin satıldığı mağaza sayısını daha da artırmak ve bu projeyi kadın kooperatiflerine sürekli gelir sağlayacak bir model haline getirmek. Kadın emeğine destekte ‘Ben de Varım’ demeye devam edeceğiz” dedi.

100 mağazada satışta

Kooperatifler, seçilirken kooperatifin üretim kapasitesi, ürün gamı ve çeşitliliği, kooperatife üye kadın sayısı, sağlayanacak desteğin bölgedeki istihdama katkı sağlayıp sağlamayacağı, üretilen ürünlerin sürdürülebilirliği, ürünlerin mağazalarda satışa uygun olup olmaması gibi kriterler değerlendiriliyor. Ürünler; ilk etapta İstanbul’da konum, reyon uygunluğu, müşteri talebi gibi konulara bağlı olarak belirlenen yüz mağazada satışa sunuldu. Bu sayının zaman içinde artması ve öncelikle başka büyükşehirlerde de ürünlerin mağazalarla buluşması hedefleniyor. Şu anda iş birliği yapılan iki kooperatif; Hatay Altınözü Kadın Kooperatifi (Hazek) ve Beypazarı Kınalı Eller Kadın Kooperatifi. 23 çeşit ürün tedarik edilerek seçili mağazalarda satışa sunuldu. Bu ürünler arasında kurabiye grubu, zeytin, zeytinyağı, coğrafi işaretli ürünler (nar ekşisi, kabak tatlısı, incir reçeli, zahter vs.), ev tipi makarna çeşitleri, Beypazarı kurusu, tarhana ve sebze kuruları bulunuyor.

Kadın Girişimci Akademisi başlıyor

Garanti BBVA ile Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi’nin (BÜYEM) birlikte hayata geçirdiği “Türkiye Kadın Girişimci Akademisi”nin 2024 yılı eğitimlerinin ikincisi Diyarbakır’da gerçekleştirilecek.

Kadın girişimcilerin yönetim becerilerini artırmak, iş hayatındaki varlığını güçlendirerek kalıcı ve sürdürülebilir kılmak amacıyla düzenlenen Türkiye Kadın Girişimci Akademisi, Diyarbakır Ticaret Borsası ile Diyarbakır İl Kadın Girişimciler Kurulu desteği ve iş birliğiyle 6 Mart tarihinde başlayacak.

6-29 Mart tarihleri arasında sınırlı kontenjanla gerçekleştirilecek Türkiye Kadın Girişimci Akademisi’ne katılmak isteyen Diyarbakırlı kadın girişimcilerin 3 Mart tarihine kadar Garanti BBVA’nın konuyla ilgili internet adresinden başvuru yapması gerekiyor.

Boğaziçi Üniversitesi eğitmenleri ve profesyoneller tarafından Diyarbakır Ticaret Borsası Eğitim Salonu’nda fiziki ortamda ayrıca online olarak da verilecek eğitimlerde; dijital pazarlama, insan kaynakları, müşteri deneyimi, kurum içi iletişim, e-ticaret için sosyal medya iletişimi, şirket yönetimine finansal bakış, liderlik, sürdürülebilir şirket yönetimi, yenilikçi iş modelleri geliştirme, temel ticaret hukuku ve ticari sözleşmeler gibi girişimcilerin işlerini yönetmelerinde fark yaratacak alanlara odaklanılacak.

Girişimcilerin ihtiyaç duyduğu bilgi birikimini artırmayı hedefleyen Türkiye Kadın Girişimci Akademisi eğitimlerini başarıyla tamamlayan kadın girişimciler Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) tarafından düzenlenen sertifikaya sahip olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x