Yerli girişimler fark attı: İlk 10’un sekizi yerli

MediaMarkt Startup Challenge Yarışmasında Öne Çıkan Girişimler

MediaMarkt Startup Challenge yarışmasında en iyi girişimciler belirlendi. Posta yazarı Murat Gülderen, yarışmada öne çıkan terli girişimleri okuyucularıyla paylaştı.

Murat Gülderen, “Girişimcilik ekosisteminin güçlenmesi ve yerli teknolojik çözümlerin küresel rekabet düzeyinin artması amacıyla düzenlenen yarışmalar, iş dünyasının önemli bir parçasını oluşturuyor.” şeklinde konuştu. Gülderen, “Türkiye’nin teknoloji perakendesine yön veren şirketlerinden biri olan MediaMarkt, sektörün geleceğini şekillendirecek inovatif yaklaşımlara öncülük ederek, ‘MediaMarkt Startup Challenge’ yarışmasıyla en başarılı girişimcileri belirledi. İlk 10’da 8 yerli girişim dikkat çekti ve ilk 3’te yine yerli firmalar yer aldı. Bu özel girişimler, potansiyel yatırım fırsatları sayesinde projelerini küresel bir seviyeye taşıma imkanı buluyor.” ifadelerini kullandı.

Girişimlerin Detayları

  • CRAIT AI: E-ticaret ve dijital pazarlama alanında faaliyet gösteren Crait AI, markaların ihtiyaçlarına özel yapay zeka modelleri sunarak, anında etkileşimli e-ticaret/pazarlama görselleri oluşturuyor ve tıklama oranlarında yüzde 20’lik bir artış sağlıyor.

  • MOL-E: E-atık sınıflandırmasını otomatikleştirerek karbon ayak izlerini hesaplayan ve atık satışları için bir pazar sunan Mol-e, elektronik atıkları çevresel ve finansal fırsatlara dönüştürerek işletmelerin ve bireylerin sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağlıyor.

  • CORPOWID: Epilepsi, disleksi, görme bozuklukları ve bilişsel zorluklar yaşayan kişiler için web sitesi erişilebilirliğini artırmayı amaçlayan Corpowid, dijital erişilebilirlik widget’ı sunarak kullanıcıların ihtiyaçlarına göre site erişimini ayarlamalarına olanak tanıyor.

  • WORKYBE: Yenilenebilir enerji sahalarını yöneten WorkyBe platformu, enerji verimliliğini artırırken en uygun yeşil enerji kaynaklarını kullanmayı sağlayarak şirketlerin karbon ayak izini azaltıyor ve çevresel sürdürülebilirliğe katkıda bulunuyor.

  • CARBON CENTRUM: Bireylerin emisyon takibi ve puanlaması için ‘Fitbit’i geliştiren Carbon Centrum, CarbonID aracılığıyla gerçek zamanlı karbon ayak izini ölçmeye yardımcı oluyor ve farklı verileri kullanarak emisyon hesaplamalarını yapıyor.

  • THECLICO: İşletmelerin müşteri geri bildirimlerini saniyeler içinde analiz eden Theclico, doğal dil işleme ve makine öğrenimi algoritmaları kullanarak daha hızlı ve ekonomik bir şekilde müşteri ihtiyaçlarını anlamalarını sağlıyor.

  • HOMSTER: Kişiselleştirilmiş mekan iç tasarımı hizmeti sunan Homster, müşterilere kendi evlerinin bir kopyasını dakikalar içinde oluşturma imkanı sağlıyor.

  • ADGAGER: Yapay zeka destekli bir pazar araştırma platformu olan Adgager, markalara ürün ve hizmetleri hakkında hızlı geri bildirimler sunarak müşteri beklentilerini daha iyi analiz etmelerine yardımcı oluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir