Ne tasarım ne kalite ne marka: AB’de yeni araba alırken alıcılar için ilk ve en önemli kriter

Almanya’da Araç Alım Tercihleri Anketi Sonuçları

Almanya’da yapılan ankete göre katılımcıların %62’si en ucuz arabayı tercih edeceklerini belirtti. Ankete katılanların %53’ü için ise otomobilin yapısının kalitesi en önemli ikinci kriter olarak belirtildi.

Danışmanlık firması Deloitte, birçok ülkede araştırma yaptı. Almanya ve Japonya haricinde sadece Japon tüketiciler fiyatı kaliteye tercih ediyorlar.

İngiltere’de fiyat ve kalite dengeliyken, Çin, Hindistan, Kore ve ABD’deki tüketiciler otomobil seçiminde kaliteyi öncelikli olarak değerlendiriyorlar. Özellikle Çin ve Hindistan’da kalitenin fiyat karşısındaki üstünlüğü sırasıyla %25 ve %19 ile belirgin.

Peki Alman tüketiciler bir sonraki araba için ne kadar ödeme yapmaya hazırlar?

Her on katılımcıdan biri 10.000 euroya kadar harcama yapmayı planlamıyor. %11’lik bir kesim 14.999 euroya kadar ödemeye hazırken, en büyük grup olan %29, 15.000-29.999 euro arasında harcama yapmayı planlıyor. Daha az bir kesim ise 30.000-49.999 euro arasında harcama öngörüyor.

50.000 ile 74.999 euro arasında harcama yapmaya hazır olanların oranı %12 iken, %3’ü ve daha fazlası en yüksek bütçeyi ayırmaya istekli.

Anket sonuçları, elektrikli araçlara yönelik talebin düşük olduğunu gösteriyor. Ankete katılan her yedi kişiden sadece biri sadece elektrikli araç almaya niyetli.

Benzinli araç almayı planlayanların oranı %53 iken, bu oran 12 ay önce %49 idi.

Alman tüketicileri elektrikli araçlardan uzaklaştıran en büyük faktör menzil konusu. Ankete katılanlar arasında sadece beşte biri, tek şarjla 400 kilometreye kadar yol yapmanın kabul edilebilir olduğunu düşünüyor. %27’si ise en az 600 kilometreye kadar menzil beklemekteler. Diğer ülkelerdeki katılımcıların beklentileri daha düşük.

Elektrikli araçlar söz konusu olduğunda Alman tüketicilerin bir sonraki en büyük endişesi ise fiyat. Bu durum Büyük Britanya için de geçerli ancak diğer araştırma konularında farklı sonuçlar ortaya çıkıyor. Alman tüketiciler için üçüncü önemli konu ise şarj istasyonu ağı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir