Aktivist kuruluşu Bite Back’e göre gençlere hitap eden ambalajlı her dört üründen üçünden fazlası yüksek oranda yağ, şeker veya tuz içeriyor.
Grup, Britanya’nın “önlenebilir bir sağlık krizine gözlerini kapattığını” iddia ediyor ve hükümete çocuklardaki obezite artışını durdurmak için etik olmayan pazarlamayı kısıtlaması çağrısında bulunuyor.
Son verilere göre, İngiltere’nin en büyük on gıda ve içecek firmasının çocuklara hitap eden ambalajlara sahip 262 ürün sattığı ortaya çıktı, bunların yüzde 78’i sağlıksız olarak sınıflandırıldı. Bunlara cipsler, tahıl gevrekleri, dondurma ve tatlılar dahil ediliyor.
Bite Back’in kurucu ortağı TV şefi Jamie Oliver, pazarlamanın doğrudan çocukları hedeflediğini söyledi.
Oliver, “Eğlenceli karakterler, parlak görüntüler veya heyecan verici yeni şekiller aracılığıyla olsun, bu şirketler onları seçiyor çünkü genç beyinleri yakalayacaklarını biliyorlar” dedi.
İngiltere Sağlık ve Sosyal Bakım Bakanlığı da, şeker azaltma programının seviyeleri düşürdüğünü söyledi. Buna göre, “bir alana bir bedava” fırsatları ve TV ile internet reklamları yapılması konusunda çeşitli aksiyonlar planlanıyor.